Wirtualna ambasada
31 stycznia 2007, 11:20Szwecja będzie pierwszym krajem, który otworzy wirtualną ambasadę. Placówka dyplomatyczna powstanie w popularnej grze Second Life.
Terapia w środowisku wirtualnym zmniejsza pociąg do alkoholu
24 czerwca 2015, 11:50Rzeczywistość wirtualną można wykorzystać w terapii alkoholizmu. Małe studium z udziałem 12 osób wykazało, że zmniejsza ona chęć sięgnięcia po alkohol.
Milion Linuksów na jednym komputerze
29 lipca 2009, 16:13Specjalistom z Sandia National Laboratories udało się uruchomić ponad milion jąder Linuksa na jednym klastrze. Konfiguracja taka będzie wykorzystywana do badania botnetów oraz pozwoli symulować procesy zachodzące w Sieci.
Ponieważ jemy także oczami, wirtualna rzeczywistość może zmienić nasze postrzeganie smaku
16 października 2018, 11:10Wirtualna rzeczywistość może zmieniać odczuwanie smaku.
Swoboda sterowania
9 października 2012, 12:10Specjaliści z Newcastle University i Microsoft Research Cambridge opracowali niewielki zakładany na nadgarstek aparat, który śledzi ruchy placów i dłoni, pozwalając na zdalne sterowanie dowolnym urządzeniem za pomocą gestów
Tarnów: w kościelnym magazynku odkryto model sarkofagu św. Jadwigi z katedry na Wawelu
19 maja 2022, 10:44W schowku w kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa w Tarnowie odkryto model sarkofagu św. Jadwigi. To pierwowzór wawelskiego sarkofagu świętej, wykonany przez sławnego rzeźbiarza i medaliera Antoniego Madeyskiego.
FBI wkroczyło do kasyna w Second Life
4 kwietnia 2007, 14:48Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.
Nokia inwestuje w wirtualną rzeczywistość?
23 lipca 2015, 13:28W mediach pojawiły się niepotwierdzone informacje, jakoby Nokia chciała wejść na rynek wirtualnej rzeczywistości i na przyszły tydzień przygotowuje premierę nowego sprzętu. Jak twierdzą redaktorzy witryny Recode, Nokia rozesłała do mediów zaproszenie na przyszłotygodniową prezentację.
Wirtualna telerehabilitacja
19 marca 2010, 09:50Inżynierowie z Rutgers University wykorzystali konsolę PlayStation 3, rękawicę do gier oraz wykonane na zamówienie specjalne oprogramowanie i gry, by w ten sposób zwiększyć szybkość ręki i zakres ruchów palców nastolatków z porażeniem mózgowym. Wszystko to miało rozszerzyć wachlarz dostępnych dla nich czynności, w tym samoobsługowych czy związanych z utrzymaniem porządku w domu.
Naprawiają serca, wspomagając się wirtualną rzeczywistością
28 listopada 2018, 13:21Zabiegi przezcewnikowego wszczepienia zastawki aortalnej (TAVI) z wykorzystaniem systemu wirtualnej rzeczywistości wykonali kardiolodzy z Górnośląskiego Centrum Medycznego (GCM) w Katowicach–Ochojcu.